Ajankohtaista

12.02.
2018

Rovaniemen leirillä voimistelun lisäksi Joulupukki ja poroja

Torstaina 1.2.2018 seitsemän voimistelijaa Vaasasta lähtivät bussilla kohti Seinäjoen rautatieasemaa. Odotimme puolisen tuntia, kunnes junamme lähti Ouluun. Matka oli pitkä, mutta tekemistä riitti. Osa kävi syömässä ravintolavaunussa lihapullia ja perunamuusia. Vaihdoimme vielä Oulussa junaa, joka jatkoi matkaa Rovaniemelle. Tilasimme osalle taksin ja osa meni Merja-valmentajan vanhempien kyydillä hostellille, jossa nukuimme ensimmäisen yön. Koska leirimme alkoi vasta perjantaina, menimme katsomaan Napapiirille Joulupukkia. Joulupukin tervehtimisen jälkeen menimme syömään Rossoon. Ruokailun jälkeen menimme kuumalle kaakaolle, jonka jälkeen vielä kauppaan ostamaan iltapalaa.

Tulimme takaisin huoneeseemme ja osa kävi suihkussa. Söimme iltapalan käytävän päässä olevassa keittiössä. Teimme pikapuuroa ja söimme karjalanpiirakoita. Tulimme huoneeseen, pesimme hampaat ja menimme nukkumaan.

Seuraavana aamuna heräsimme ja menimme hostellin alakertaan aamupalalle. Sen jälkeen lähdimme Urheiluopistolle, jossa saimme majoittua vasta klo 13.00. Leiri alkoi lounaalla ja sen jälkeen oli ensimmäinen treeni. Alkulämmittely oli judosalissa, joka oli telinesalin vieressä. Treeni kesti kolme tuntia, sen jälkeen oli päivällinen. Päivällisen jälkeen menimme huoneeseen ja valmistauduimme henkisesti fyysisiin testeihin. Testit alkoivat puoli seitsemän, ja ne menivät meillä kaikilla hyvin. Sen jälkeen oli iltapala ja hiljaisuus alkoi klo 21.30.

Kolmantena päivänä treenit alkoivat klo 9.00 ja alkulämppä pidettiin telinesalissa. Treenit kestivät kolme tuntia ja lounas oli treenien jälkeen. Toinen treeni alkoi klo 14.30 ja loppui 17.30. Kello 19.00 menimme uimaan ja sitten oli iltapala.

Sunnuntaina oli aamupala klo 7.30, koska treenit alkoi 8.30. Treenien jälkeen osalla oli Timanttimerkkitestit, jonka jälkeen menimme uimapaikalle suihkuun ja osa kävi myös uimassa. Odotimme kuljetuksia ja menimme kyydeillämme juna-asemalle. Juna lähti takaisin vähän yli kolme ja vaihdoimme junaa taas Oulussa. Oulusta tulimme Seinäjoelle, josta vanhempamme tulivat hakemaan meidät. Olimme kotona joskus kymmenen aikoihin ja leiri oli kokonaisuudessaan loppu.